اقتصاد هنر در عرصه میراث فرهنگی مهمترین اولویت در استان قزوین 

استاندار قزوین گفت: توجه به اقتصاد هنر و میراث فرهنگی و تاریخی بایستی در اولویت برنامه‌های مدیران استان قرار گیرد.

محمد مهدی اعلایی در آیین ملی  نکوداشت پاسداری  از میراث فرهنگی ناملموس خوشنویسی و میراث مکتوب گفت: از تلاش هنرمندان برای احیای پیشینه تاریخی هنر خوشنویسی با اهتزار در آوردن پرچم این هنر تشکر می‌کنیم و این کار بزرگ را متکی به نامدارانی می‌دانیم که به تثبیت جایگاه خوشنویسی کمک کرده اند و قدردان خدمات شما هنرمندان هستیم.

اعلایی تصریح کرد: جایگاه و شان هنر خوشنویسی قزوین در کشور شناخته شده و همه آن را به رسمیت شناخته اند که قزوین صاحب سبک در خوشنویسی است.

استاندار قزوین یادآورشد: این دیار داشته‌های پر افتخار تاریخی و فرهنگی زیادی دارد و می‌تواند قزوین را پر آوازه کند و کسانی که دل در گرو شناساندن ایران اسلامی دارند باید در این عرصه همت بیشتری کنند.

اعلایی بیان کرد: تلاش می‌کنیم به ارتقای جایگاه هنر خوشنویسی استان کمک کنیم و امروز بسیاری از بازدیدکنندگان و گردشگران از وجود ظرفیت‌های ارزشمند میراثی و هنری در استان متعجب می‌شوند.

استاندار قزوین در ادامه تصریح کرد: موضوع اقتصاد هنر  برای ما اهمیت فراوانی دارد و در میراث فرهنگی و اداره ارشاد در کنار ظرفیت خوشنویسی باید روی اقتصاد هنر هم کار کنیم.

اعلایی افزود: قرار گرفتن قزوین در محور مواصلاتی کشور و تردد یک میلیون خودرو از جاده‌های آن مانند یک رود نیل است و اگر قرار است چیزی به نمایش گذاشته شده و فروش برود باید به این ظرفیت توجه کنیم.

وی بیان کرد: خداوند نعمت‌های زیادی به قزوین داده و موقعیت منحصر بفردی داریم و با یک درصد خاک کشور امروز ۵ درصد غذای کشور را تولید می‌کنیم و از نظر جغرافیای طبیعی و میراثی وضعیت ویژه داریم و تاریخ و طبیعت در استان ما بی نظیر است و از نظر فرهنگ منحصر بفرد و انسان‌های شریف و اصیلی اکه در این استان زندگی می‌کنند بیانگر ریشه تاریخی و فرهنگی این خطه است.

اعلایی گفت: نجابت و شرافت و اصالتی که در مردم این خطه وجود دارد برای ما ارزشمند است و از امروز باید در ارکان موثر حاکمیت در میراث فرهنگی برای اقتصاد هنر متمرکز شویم و اگر قرار است در آینده چنین برنامه‌هایی برگزار شود حتما گزارش دهیم و دستاوردی عملی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار